Skip to main content

Open Call Poster Design

Designing for Change: Gentrification

Το Open Call

Στείλε την αφίσα σου στο VAiF και βοήθησέ μας να δώσουμε φωνή στις κοινότητες, τις μνήμες και τους πολιτισμούς που κινδυνεύουν να χαθούν μέσα στη νέα αστική πραγματικότητα.

submit until 14.06.2025

submit until 14.06.2025

submit until 14.06.2025

submit until 14.06.2025

submit until 14.06.2025

Open Call Poster Design

Designing for Change: Gentrification

Until Saturday 14.06.25 / 23.59

Στο πλαίσιο του Visual Arts International Festival - VAiF25 και της θεματικής ενότητας Poster Design / Designing for Change, καλούμε κάθε χρόνο δημιουργούς να στοχαστούν, να δημιουργήσουν και να αντιδράσουν σε ζητήματα κοινωνικής, πολιτιστικής και περιβαλλοντικής αλλαγής.

Φέτος, εστιάζουμε στο φαινόμενο του Gentrification (Εξευγενισμού). Μια διαδικασία που αλλάζει όχι μόνο τους τόπους, αλλά και τις μνήμες, τις κουλτούρες και τους τρόπους ζωής μας.

Τι είναι το Gentrification;

Το Gentrification περιγράφει την αναδιαμόρφωση παραδοσιακών ή εργατικών περιοχών μέσω επενδύσεων, τουριστικής ανάπτυξης και αναπλάσεων. Καθώς οι τιμές ανεβαίνουν, οι παλιοί κάτοικοι εκτοπίζονται και μαζί τους χάνονται τοπικές κουλτούρες, έθιμα, γλώσσες και κοινότητες που επί δεκαετίες διαμόρφωναν την ταυτότητα αυτών των τόπων.

Όμως το Gentrification δεν αφορά μόνο το χώρο.
Αφορά τη σταδιακή εξαφάνιση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς — τα τραγούδια, τις αγορές, τις τελετές, τις καθημερινές πρακτικές που χάνουν τη θέση τους σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα.

Επηρεάζει:

  • Ανθρώπους και κοινότητες που βλέπουν τον τόπο τους να αλλάζει και να τους αποκλείει.

  • Πολιτισμούς που απειλούνται με λήθη.

  • Την πολιτισμική ποικιλομορφία που αντικαθίσταται από ομοιομορφία.

Τι θέλουμε να αναδείξετε

Σας προσκαλούμε να δημιουργήσετε αφίσες που:

  • Αναδεικνύουν πολιτιστικές πρακτικές, κοινοτικές ιστορίες, τοπικές κουλτούρες ή μνήμες που απειλούνται ή έχουν ήδη αρχίσει να εξαφανίζονται λόγω του Gentrification.

  • Αφηγούνται ιστορίες καθημερινής ζωής, γιορτών, παραδόσεων, τοπικών ηρώων ή κοινοτικών χώρων που αλλάζουν ή χάνονται.

  • Υπενθυμίζουν την αξία της αυθεντικότητας, της ποικιλομορφίας και της συλλογικής μνήμης.

  • Οραματίζονται τρόπους προστασίας και ανάδειξης όσων δεν πρέπει να ξεχαστούν.

Επιλέξτε την προσέγγιση που σας εκφράζει. Η αφίσα σας μπορεί να γίνει εργαλείο μνήμης και αλλαγής.

Έμπνευση

Δεν είναι απαραίτητο να εμπνευστείτε αποκλειστικά από τα παραδείγματα που ακολουθούν. Μπορείτε να αντλήσετε υλικό από προσωπικά βιώματα, ιστορίες της πόλης σας, μνήμες που χάνονται ή παραδόσεις που κινδυνεύουν να σβηστούν.

Για όσους αναζητούν αφετηρίες:

  • BAD BUNNY – DeBÍ TiRAR MáS FOToS: Ένα short film που αποτυπώνει με ευαισθησία την απώλεια ανθρώπων και τόπων. Δείτε το

  • Evicted Project – Princeton Eviction Lab: Ένα ερευνητικό και οπτικό έργο που αποτυπώνει την κρίση των εξώσεων στις ΗΠΑ μέσω χαρτογραφήσεων, αφηγήσεων και infographics. evictionlab.org

  • Eurostat – Housing in Europe: Διαδραστική έρευνα με στατιστικά για το κόστος στέγασης, τις συνθήκες διαβίωσης και τον εκτοπισμό στις ευρωπαϊκές χώρες. Ένα εργαλείο κατανόησης της ευρύτερης εικόνας πίσω από το Gentrification. Δείτε την έρευνα

Αυτά τα έργα και πόροι προσφέρουν διαφορετικές οπτικές: από την προσωπική μνήμη έως την πολιτική στατιστική, από την αισθητική του ντοκουμέντου έως τον οπτικό ακτιβισμό.

Χρησιμοποιήστε τα ως αφετηρία ή αντιπροτείνετε τη δική σας οπτική αφήγηση.

Open Call Poster Design

How to Participate & Submission Guidelines

Until Saturday 14.06.25 / 23.59

Όροι και προϋποθέσεις συμμετοχής

Οι συμμετέχοντες καλούνται να δημιουργήσουν έως τρεις αφίσες που θα επικοινωνούν το φαινόμενο του Gentrification και τις πολιτιστικές, κοινωνικές ή συλλογικές απώλειες που προκαλεί. Μέσα από το design, στόχος είναι να αναδειχθούν μνήμες, ήθη, παραδόσεις, κοινότητες και τρόποι ζωής που εξαφανίζονται από τις πόλεις και τις ζωές μας.

Οι αφίσες πρέπει να έχουν διαστάσεις 50×70 εκατοστά με ανάλυση 300 dpi, χρωματικού χώρου CMYK και το μέγιστο μέγεθος αρχείου να μην υπερβαίνει τα 20 MB.

Η τελική ημερομηνία υποβολής είναι το Σάββατο 14 Ιουνίου 2025 / 23.59.


Η υποβολή των έργων γίνεται αποκλειστικά μέσω της παρακάτω φόρμας, με αποδεκτούς τύπους αρχείων: .pdf, .zip, .rar, .7z, .jpg, .jpeg, .jpe, .png

Επιλογή και Έκθεση

Η κριτική επιτροπή θα επιλέξει τις καλύτερες αφίσες, οι οποίες θα παρουσιαστούν σε ομαδική έκθεση στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του VAiF25 με θέμα:

“Designing for Change: Gentrification”

Στόχος της έκθεσης είναι να ευαισθητοποιήσει το κοινό γύρω από τις πολιτιστικές, κοινωνικές και χωρικές επιπτώσεις του Gentrification, φωτίζοντας τρόπους με τους οποίους η τέχνη και ο σχεδιασμός μπορούν να λειτουργήσουν ως εργαλεία αντίστασης, καταγραφής και μνήμης.

Μέσα από διαφορετικές καλλιτεχνικές προσεγγίσεις, η έκθεση θα αναδείξει αφίσες που επαναφέρουν στο προσκήνιο χαμένες φωνές, παραδόσεις, κοινότητες και τρόπους ζωής — θέτοντας ερωτήματα για το ποιοι “χωρούν” στον σύγχρονο αστικό χάρτη.

Σε κάθε έργο θα αναγράφεται το όνομα του δημιουργού ή του δημιουργικού γραφείου, καθώς και το συνοδευτικό κείμενο της αφίσας (εφόσον υπάρχει), δίνοντας στο κοινό τη δυνατότητα να κατανοήσει σε βάθος το μήνυμα πίσω από κάθε δημιουργία.

Συμμετοχή

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι δωρεάν για τη δεύτερη διοργάνωση του VAiF. Οι δημιουργοί των επιλεγμένων έργων θα ενημερωθούν μέσω email, ενώ τα τελικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα και τα κοινωνικά δίκτυα του φεστιβάλ.

Η έκθεση θα προσφέρει στους συμμετέχοντες καλλιτέχνες την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε διεθνές κοινό, προωθώντας τη διάδοση σημαντικών περιβαλλοντικών μηνυμάτων και ενισχύοντας την καλλιτεχνική δράση για την προστασία του πλανήτη μας.

Jury Panel

Until Saturday 14.06.25 / 23.59

Founder / Art Director at designmono

Θανάσης Γεωργίου

[GR]

Ο designer Θανάσης Γεωργίου έχει σχεδιάσει περιοδικά, εφημερίδες, εκδόσεις και βιβλία για λογαριασμό διαφόρων εκδοτικών οίκων και έχει δημιουργήσει εφαρμογές πολιτιστικών γεγονότων, οπτικής ταυτότητας και συσκευασίας προϊόντων. 

Έχει επιμεληθεί το σχεδιασμό των μόνιμων συλλογών σε διάφορα μουσεία της Ελλάδας και έχει σχεδιάσει διάφορες πολιτιστικές εκθέσεις ιδρυμάτων και μουσείων. Έχει εργαστεί ως creative art director του τμήματος περιοδικών της εφημερίδας «Μακεδονία» (1999-2005) και έχει ιδρύσει το δημιουργικό γραφείο designmono. 

Έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό (European Newspaper Design Awards (Aachen), EΒΓΕ, κ.ά.) και έχει συμμετάσχει σε Poster και Graphic Design Biennale (Golden Bee Moscow, Brno International biennale, Tehran International poster biennale  κ.α.) 

Instagram: designmono.gr

 

[EN]

Designer Thanasis Georgiou has designed magazines, newspapers, publications, and books for various publishing houses and has created applications for cultural events, visual identities, and product packaging.
He has curated the design of permanent collections in several museums across Greece and has designed various cultural exhibitions for foundations and museums. He worked as the creative art director of the magazine department at the newspaper Makedonia (1999–2005) and founded the creative studio designmono.
He has received distinctions in competitions in Greece and abroad (European Newspaper Design Awards – Aachen, EBGE, etc.) and has participated in Poster and Graphic Design Biennales (Golden Bee Moscow, Brno International Biennale, Tehran International Poster Biennale, among others).

Instagram: designmono.gr

esp+ graphic design lecturer / Type designer / George Bourle fonts

Γιώργος Μπουρλέτσικας

[GR]

Ο Γιώργος Μπουρλέτσικας ήθελε μικρός να γίνει ποδοσφαιριστής στην Εθνική. Μετά μουσικός. Ίσως και επιπλοποιός. Τελικά, όμως, τον κέρδισε το graphic design—γιατί από πάντα του άρεσε να γεμίζει επιφάνειες με σχέδια, γράμματα και μουτζούρες.

Σπούδασε εφαρμοσμένες τέχνες στο ΙΕΚ Πυθαγόρας και ξεκίνησε την επαγγελματική του διαδρομή σε δημιουργικά γραφεία την εποχή που οι οθόνες ακόμα έπαιζαν CRT. Ως Art Director, ανέλαβε σημαντικούς λογαριασμούς, απέσπασε διακρίσεις στα ΕΒΓΕ και τα Ermis Awards, αλλά κάπου εκεί κατάλαβε πως ήθελε κάτι πιο προσωπικό. Έτσι, μαζί με δύο καλούς φίλους, ίδρυσε το δημιουργικό γραφείο New Work, το οποίο λειτουργεί με έδρα τη Θεσσαλονίκη από το 2009.

Αυτό όμως που καθορίζει πια την ταυτότητά του είναι ο σχεδιασμός γραμματοσειρών. Ειδικεύεται στο hand lettering και στη δημιουργία χειροποίητων fonts με ελληνική ψυχή και χαρακτήρα. Έχει σχεδιάσει και διαθέσει περισσότερες από 50 γραμματοσειρές, όλες με πλήρη υποστήριξη ελληνικών χαρακτήρων και ποικιλία σε ligatures, alternates και διακοσμητικά στοιχεία. Κάθε του γραμματοσειρά έχει τη δική της ιστορία, συνήθως ξεκινά από ένα σκίτσο με μολύβι και καταλήγει σε ψηφιακή μορφή έτοιμη να εμπνεύσει άλλους δημιουργούς.

Αν θέλεις να δεις τη δουλειά του ή να “κατεβάσεις” λίγη από την τυπογραφική του ενέργεια, ρίξε μια ματιά στο www.georgebourle.com.

Instagram: @georgebourle

[EN]

George Bourletsikas grew up dreaming of becoming a footballer for the Greek national team. Then a musician. Maybe even a furniture maker. But in the end, graphic design won him over—he always loved covering surfaces with doodles, drawings, and letters.

He studied Applied Arts at the Pythagoras Institute and began his professional journey in creative agencies back when screens still had CRTs. As an Art Director, he handled major accounts, earned awards at the EVGE and Ermis festivals, but at some point realized he was craving something more personal. So, along with two good friends, he founded New Work, a creative studio based in Thessaloniki that’s been going strong since 2009.

What now defines his creative identity is type design. He specializes in hand lettering and the creation of handmade fonts with a distinctly Greek spirit and personality. He has designed and released over 50 typefaces, all featuring full Greek character support, along with a variety of ligatures, alternates, and decorative elements. Each font tells its own story—usually starting as a pencil sketch and ending as a digital tool ready to inspire other creators.

If you’d like to explore his work or “download” some of his typographic energy, take a look at www.georgebourle.com.

Instagram: @georgebourle

Co-founder Studio dolphins

Θάνος Τσαμπούκας

[GR]

Co-founder του Studio dolphins ένα πολυβραβευµένο γραφείο οπτικής επικοινωνίας µε έδρα την Θεσσαλονίκη, µε ευρή φάσµα σχεδιαστικών υπηρεσιών:
art direction, branding design, conculting, typography, illustrations και web design.

Καθηγητής / Product Communication Design στο ∆ιεθνές Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης.

To studio συνεργάζεται µε πανεπιστήµια, φορείς πολιτισµού, εµπορικές εταιρείες και βιοµηχανίες.

Ο τρόπος που προσεγγίζουν κάθε project εµπλέκει σηµαντικά την έρευνα µε τρόπο µεθοδικό και σκοπό τη δηµιουργική λύση οποιουδήποτε επικοινωνιακού προβλήµατος, χρησιµοποιώντας άµεση και σύγχρονη οπτική γλώσσα.

Το 2004 εκπροσώπησαν την Ελλάδα στην 8η ∆ιεθνή Εβδοµάδα Τυπογραφίας
και Οπτικής Επικοινωνίας στην Κωνσταντινούπολη (Grafist 8 / next generation).

Το 2011 συµµετείχαν στο Design Report Greece, µια ερευνητική εργασία
που πραγµατοποιήθηκε στα πλαίσια του εργαστηρίου οπτικής επικοινωνίας
του Πανεπιστηµίου του Ντίσελντορφ.

Συµµετείχαν ως εισηγητές σε πολλά συνέδρια όπως το «Ελληνικό Πανόραµα Σχεδιασµού», «Ένωση Ελλήνων Γραφιστών», «Toolkit Startup», «Behance Portfolio Reviews» και «Design Athens».

AWARDS:
PENTAWARDS
DIELINE
GERMAN DESIGN AWARDS
EUROPEAN DESIGN AWARDS
EVGE (GREEK DESIGN AND ILLUSTRATION AWARDS)
ERMIS AWARDS
PACKAGING INNOVATION AWARDS

ACHIEVMENTS
Εργασίες των dolphins έχουν παρουσιαστεί σε διεθνούς φήµης εκδόσεις,
inspiration sites, περιοδικά και design blogs:

 

[EN]

Co-founder of Studio Dolphins, a multi-award-winning visual communication studio based in Thessaloniki, offering a broad range of design services including:
art direction, branding design, consulting, typography, illustration, and web design.

He is also a Lecturer in Product Communication Design at the International Hellenic University of Thessaloniki.

The studio collaborates with universities, cultural institutions, commercial enterprises, and industries.

Their approach to every project places a strong emphasis on research, applying a methodical process with the goal of delivering creative solutions to any communication challenge, using a direct and contemporary visual language.

In 2004, they represented Greece at the 8th International Typography and Visual Communication Week in Istanbul (Grafist 8 / Next Generation).
In 2011, they took part in Design Report Greece, a research project conducted within the visual communication lab at the University of Düsseldorf.

They have been featured as speakers at numerous conferences, such as:
Greek Design Panorama, Greek Graphic Designers Association, Toolkit Startup, Behance Portfolio Reviews, and Design Athens.

Awards include:
Pentawards
Dieline
German Design Awards
European Design Awards
EBGE (Greek Design & Illustration Awards)
Ermis Awards
Packaging Innovation Awards

Achievements
Works by Studio Dolphins have been featured in internationally renowned publications, inspiration platforms, magazines, and design blogs.

Graphic Designer

Γιάννης Φετάνης

[GR]

Ο Ιωάννης Φετάνης γεννήθηκε την Αθήνα το 1983. Είναι ένας Σχεδιαστής Οπτικής Επικοινωνίας και Στρατηγικού Σχεδιασμού με εκτεταμένη πείρα σε διάφορους τομείς της δημιουργικής βιομηχανίας. Έχοντας αποφοιτήσει από το Middlesex University με μεταπτυχιακό τίτλο στον Στρατηγικό Σχεδιασμό και την Οπτική Επικοινωνία, καθώς και με πτυχίο στον τομέα της γραφιστικής. Στο παρελθόν, έχει εργαστεί ως Δημιουργικός Διευθυντής σε διάφορες εταιρείες και έχει λάβει μέρος σε Οργανωτικές Επιτροπές και διοργανώσεις που σχετίζονται με το design. Επίσης, έχει διδάξει Τυπογραφία και Οπτική Επικοινωνία σε ιδιωτικά κολλέγια. Έχει λάβει αρκετά βραβεία και αναγνωρίσεις για τη δουλειά του. Έργα του έχουν εκτεθεί σε διάφορα μέρη του κόσμου, όπως στην Golden Bee Global Biennale of Graphic Design στην Μόσχα (2012,2014,2016,2018), στο Paris Design Week (2016) και στην Trienalle του Μιλάνο (2007). Έχει δώσει διαλέξεις σε πολλά σημαντικά events σχετικά με την γραφιστική και την επικοινωνία.

[EN]

Ioannis Fetanis was born in Athens in 1983. He is a Visual Communication and Strategic Design professional with extensive experience across various sectors of the creative industry.
He holds a Master’s degree in Strategic Design and Visual Communication from Middlesex University, as well as a Bachelor’s degree in Graphic Design.
Over the years, he has worked as a Creative Director in several companies and has participated in organizing committees and events related to design. He has also taught Typography and Visual Communication at private colleges.

His work has received multiple awards and recognitions, and has been exhibited internationally, including at the Golden Bee Global Biennale of Graphic Design in Moscow (2012, 2014, 2016, 2018), Paris Design Week (2016), and the Milan Triennale (2007). He has given lectures at numerous major events focused on graphic design and communication.

Με την υποστηριξη
Με την υποστηριξη
Με την υποστηριξη

submit until 14.06.2025

submit until 14.06.2025

submit until 14.06.2025

submit until 14.06.2025

submit until 14.06.2025

Submission Form

Until Saturday 14.06.25 / 23.59


Terms and Conditions

Until Saturday 14.06.25 / 23.59

Όροι και Προϋποθέσεις Συμμετοχής

Τα έργα που θα υποβληθούν πρέπει να αποτελούν πρωτότυπη δημιουργία των συμμετεχόντων και να μην παραβιάζουν πνευματικά δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η χρήση εικόνων, γραφικών ή άλλων στοιχείων για τα οποία δεν υπάρχει σαφής άδεια χρήσης. Σε περίπτωση κλοπής, η διοργανώτρια αρχή δεν φέρει καμία ευθύνη.

Το ανοιχτό κάλεσμα απευθύνεται σε γραφίστες, εικονογράφους και δημιουργικά γραφεία, ανεξαρτήτως εθνικότητας ή επαγγελματικού επιπέδου, ηλικίας 18 ετών και άνω.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να υποβάλουν έως τρεις αφίσες που ανταποκρίνονται στη φετινή θεματική:
“Designing for Change: Gentrification”

Οι αφίσες πρέπει να έχουν διαστάσεις 50×70 εκ., με ανάλυση 300 dpi, κατά προτίμηση σε CMYK, και μέγεθος αρχείου έως 20 MB.

Η τελική ημερομηνία υποβολής είναι το Σάββατο 14 Ιουνίου 2025.
Η υποβολή γίνεται αποκλειστικά μέσω της φόρμας του φεστιβάλ, με αποδεκτούς τύπους αρχείων:
.pdf, .zip, .rar, .7z, .jpg, .jpeg, .jpe, .png

Χρήση και Έκθεση των Έργων

Οι συμμετέχοντες υποχρεούνται να διατηρούν τα αρχεία υψηλής ανάλυσης των έργων τους και να τα αποστείλουν στους διοργανωτές σε περίπτωση που χρειαστεί, ώστε να πραγματοποιηθεί η εκτύπωση για την έκθεση.

Η κριτική επιτροπή θα επιλέξει τα καλύτερα έργα, τα οποία θα παρουσιαστούν στην ομαδική έκθεση στη Θεσσαλονίκη με θέμα:

“Designing for Change: Gentrification”

Η έκθεση έχει στόχο να αναδείξει ζητήματα πολιτιστικής αλλοίωσης, απώλειας κοινοτήτων και κοινωνικής ανισότητας, φωτίζοντας τις φωνές που συνήθως αποσιωπούνται.

Σε κάθε έργο θα αναγράφεται το όνομα του δημιουργού ή του δημιουργικού γραφείου, καθώς και συνοδευτικό κείμενο (αν υπάρχει), για την καλύτερη κατανόηση του νοήματος της αφίσας από το κοινό.

Οι δημιουργοί των επιλεγμένων έργων θα ενημερωθούν μέσω email, ενώ τα τελικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στην επίσημη ιστοσελίδα και τα κοινωνικά δίκτυα του φεστιβάλ.

Η διοργάνωση δεν υποχρεούται να επιστρέψει τα εκτυπωμένα έργα στους δημιουργούς μετά την έκθεση.

Οι συμμετέχοντες εκχωρούν στους διοργανωτές το μη αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης των έργων για παρουσίαση, προώθηση και αρχειακούς ή εκπαιδευτικούς σκοπούς, με σαφή αναφορά στον δημιουργό.
Η εμπορική εκμετάλλευση των έργων αποκλείεται. Τα πνευματικά δικαιώματα παραμένουν στους δημιουργούς.

Νομικές και Ηθικές Διευκρινίσεις

Η συμμετοχή στο Open Call προϋποθέτει την ανεπιφύλακτη αποδοχή όλων των παραπάνω όρων, καθώς και την παραίτηση από οποιαδήποτε σχετική αξίωση έναντι της διοργανώτριας αρχής.

Η μη συμμόρφωση με τους όρους (π.χ. αποστολή περισσότερων από τριών έργων, ψευδή στοιχεία, μη αναγραφή στοιχείων δημιουργού κ.ά.) αποτελεί λόγο αποκλεισμού.

Οι διοργανωτές δεν φέρουν καμία ευθύνη για παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων ή δικαιωμάτων τρίτων από το περιεχόμενο των έργων. Την αποκλειστική ευθύνη φέρει ο δημιουργός.

Η απόφαση της κριτικής επιτροπής είναι οριστική και δεν επιδέχεται ένσταση ή αμφισβήτηση.

Δεν γίνονται δεκτά έργα με περιεχόμενο ρατσιστικό, προσβλητικό ή που παραβιάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Προσωπικά Δεδομένα & Επικοινωνία

Με τη συμμετοχή τους, οι δημιουργοί αποδέχονται την ενημέρωσή τους μέσω email για τον παρόντα διαγωνισμό ή άλλες σχετικές δράσεις των διοργανωτών. Μετά τη λήξη του διαγωνισμού, μπορούν ανά πάσα στιγμή να ζητήσουν την αφαίρεσή τους από τη λίστα επικοινωνίας.

Συμμετοχή

Η συμμετοχή στο Open Call είναι δωρεάν.
Καμία συμμετοχή δεν θα γίνεται δεκτή μετά τις 23:59 του Σαββάτου 14 Ιουνίου 2025.